Björn Ranelid.

Jag lovade ju ett inlägg om Björn Ranelid, Sveriges mest överskattade människa. Och här kommer det.
Igår tittade jag på första avsnittet av Stjärnorna på slottet, säkert tre veckor efter alla er andra. Och denna Björn Ranelid driver mig till vansinne. Han är ju med i detta tv-program och det verkar som om han tror att programmet endast handlar om honom. Jag vill först bara berätta att min avsky för Ranelid började redan år 2003 då han och Linda Skugge hamnade i en ganska het debatt. Ranelid har sedan barnsben haft en gigantisk överläpp som han har blivit retad för och detta pikade Skugge honom för i en krönika och då flippade lilla Björn och bölade ut i varenda tvsoffa flera gånger om i en väldans lång tid. "Linda Skugge är duuuuuuuum, buhuhuhu." Vad är det för fel på karln?!
However, igår såg jag då första avsnittet som var Siw Mamkvists avsnitt. Men det var lite svårt att förstå för den där Ranelid pratade på hela tiden och han smörade så in i norden för Siw. "Stackars dig Siw, du var ju tvungen att slå dig fram på egen hand utan kända föräldrar" och " Siw, jag har en present till dig" och en jäkla massa rövslickande hela tiden. Jag stör mig så enormt på honom. Bara det att han hela tiden försöker förminska att han är uppmärksamhetskrävande och lite förmer (tror han). Om han nu ska vara såhär skitjobbig så var det utan att hela tiden säga "nej, men jag pratar inte så mycket." eller "jag är ju inte så märkvärdig". Björn, vi vet både du och jag och alla andra att det tar 20 minuter för dig att svara på en enkel från och du tycker att du är så himla märkvärdig! Bara det att du har ditt egna lilla språk, Ranelidskan, säger väl en hel del? Vad är det för fel med att prata så att folk faktiskt förstår? Man behöver inte sväva iväg i språket hela tiden så att inte en kotte förstår. Men det är väl ett sätt för dig att undvika att bli upptäckt som en ointelligent nobody! Lära sig några svåra ord och använda dom lite hursomhelst.
Din uppblåsthet förminskas ju inte direkt av att du har uttalat dig om att vara Sverige snabbaste fotbollsspelare genom tiderna.
Nu har jag bara en sak kvar.
Björn, när ska du sluta klä dig som en 15-åring och växa upp? Kom igen, du fyller 61 år i maj, Björn. Väx upp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0