Familjebesök.

Idag har mamma och pappa och syskonbarnen varit här på besök. Det var väldigt roligt att dom äntligen kom hit nu! Vi gjorde inte så mycket direkt...åt mat, fikade, spelade Mario Kart med syskonbarnen. Jag, Björn och mamma åkte ner på stan en kortis. Jag ville mest visa henne den fantastiska garnbutiken Yll o Tyll, eftersom mamma också stickar en del. Mamma var snäll nog och köpte garn till mig för 400 spänn (!!). Bilder på garnerna kommer imorgon, det är så dåligt ljus nu.
Dom åkte hem för en timme sedan ungefär och tog med sig katterna hem. Dom ska bo där ända till påsk! Vi kommer ju hem i helgen och sedan i mars ska jag bo hemma i Östergötland i två veckor och de två helgerna efter det kommer vi dit igen. Så det var lika bra att dom följde med hem nu så dom slipper åka fram och tillbaka så mycket. Dom trivs ju bra hemma hos mamma och pappa också. Mer utrymme att springa runt på och så kommer pappa väldigt bra överens med katterna. Så det känns lugnt. Men jag saknar dom redan! Och så är jag lite orolig för hur bilresan går. Sotis får ju panik ibland och klöser sönder sina klor men det har blivit bättre de senaste bilfärderna. Men man är lite orolig eftersom jag själv inte är där. Jag vet ju hur jag ska göra för att lugna honom, men det ordnar sig nog. Haha, det är ju tur att jag aldrig ska ska skaffa några barn, jag skulle ju aldrig kunna åka ifrån dom :p

Åh, imorgon börjar bokrean! Jag och Björn ska dit redan på förmiddagen tror jag. Jag ser fram emot det väldigt mycket. Men jag måste komma ihåg att inte köpa böcker bara för att dom är billiga, jag måste faktiskt vilja ha dom riktigt mycket och använda dom! Jag får jag lätt lite shopoholic-problem på bokrean :p Men imorgon är jag mest ute efter bra pyssel böcker. Kanske någon stick- eller virkbok? Men också lite skönlitteratur såklart. Det finns ju ett par "rock-böcker" som jag har tittat lite på. Vi får se vad som finns.

Nu ska jag titta vidare på skidstafetten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0