Tråkmåndag.

Idag känner jag mig lite dyster och nere... Min syster och systerdotter skulle komma hit idag och stanna tills imorgon, eller systerdotter skulle stanna ända till onsdag och sova över här en natt utan mamma. Men så blev det inte. Igår ringde syster och berättade att multiremmen på bilen hade gått rakt av så hon kommer ingenstans. Suck. Men vi skulle höras idag och se hur det blir, om dom kommer imorgon istället. Jaja...mamma, pappa och syskonbarnen kommer hit på Onsdag, över dagen, i vilket fall. Då har systerdotter förhoppningsvis med sig sitt skumgummihoppahagepussel så jag kan blocka min linsjal.

Idag vägrar jag att gå ut från lägenheten. Det är -20 grader ute! Solen skiner ju i och för sig, men jag vägrar! Jag tänker sitta här inne  kökssoffan och virka på min mormorsfilt, plugga och titta på Kvinnofängelset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0