Livskris.

Jag genomgår någon slags livkris idag. Det har verkligen gått trögt i studier och det har fått mig att fundera på annat. Jag har mest suttit här hemma och gnällt inför Björn att jag aldrig kommer bli något. Jag kommer fortfarande plugga på komvux när jag är 28 och jag kommer aldrig plugga vidare. Jag vet inte ens vad jag vill bli. Borde man inte ha någon slags hum om sådant när man är 22 år? Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Jag vet inte ens vad jag kan bli. Jag vill kanske bli florist, men det är skitsvårt att få jobb och jag har noll koll på färglära och sådant. Jag skulle gärna utbilda mig till något inom handarbetsvärlden, men jag kan inte sy. Det måste man tydligen kunna. Jag kan sticka, varför räcker inte det? Och det är ungefär jag allt jag kan och kanske skulle vilja göra. Varför kan jag inte bara bli ekonom eller lärare som alla andra?! Kommer jag någonsin åstadkomma något i mitt liv? Alla mina vänner håller på och utbildar sig på universitet/högskola och vet vad dom vill. Men inte jag... Jag sitter här hemma och plugga gymnasiekurser på komvux på halvtid och tycker att det är skitjobbigt. Jag skulle aldrig klara av universitetsstudier eftersom jag tycker att gymnasiekurser på halvtid är svårt.
Nu undrar jag om ni har några tips på vad jag ska bli? Vad ska jag göra med mitt liv? Kom igen och hjälp mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0